SØGEMASKINEOPTIMERING (SEO)

Du er her: Forside > Specialer > Søgemaskineoptimering

SKAB STABIL TRAFIK MED SØGEMASKINEOPTIMERING

Søgemaskineoptimering er en af de mest effektive markedsføringskanaler på nettet, fordi det er arbejdet med at understrege de kompetencer, man har som virksomhed og skabe en stabil trafik på netop det.

Med søgemaskineoptimering bliver din hjemmeside (endnu mere) synlig i søgemaskiner som f.eks. Google, Bing og Yahoo fordi hjemmesiden forbedres på en lang række parametre som søgemaskinerne vurderer som værende vigtig på din hjemmeside.

Dette arbejde resulterer i, at personer, som aktivt leder efter netop det jeres virksomhed kan, vil se hjemmesiden og herved vil der være stor sandsynlighed for at skabe en ny kunderelation.

Da folk søger døgnet rundt, så har du med andre ord en salgsmedarbejder, der arbejder for dig 24 timer i døgnet!

Google søgemaskineoptimering giver dig stabil organisk trafik og nye kunder i forretningen. 

Har du prøvet at søge efter Jeres kompetencer i Google for nylig?

Hvad er søgemaskineoptimering

Søgemaskineoptimering benævnes også ofte som “SEO”, som står for Search Engine Optimization – at optimere til søgemaskinerne.

Ved søgemaskineoptimering understreger man groft sagt – uden at overdrive – hvad siden handler om og gennem dette arbejde, vil siden rangeres højere, da den opfylder de kvalitetskrav søgemaskinerne vurderer hjemmesider på.

Vil du vide mere om søgemaskineoptimering (SEO)? Så læs mere om SEO i vores ordbog her.

Få flere kunder – kom i gang i dag

Vil tilbyder søgemaskineoptimering fra 1.995,- excl. moms pr. md.

BESTIL EN GRATIS SEO-ANALYSE AF DIN HJEMMESIDE

Og få overblik over jeres hjemmesides status og potentiale. Den fremsendes som PDF i mailbakken.

Over 91% af alle klik fordeler sig blandt de første 10 resultater

DET ER PÅ TOPPEN DET SNER!

Over 91% af alle klik fordeler sig blandt de første 10 resultater.

Dette svarer til side 1 i søgeresultaterne, som indeholder 7-10 resultater. Så med fx 700 søgninger om måneden på bare ét søgeord er det tydeligt, at der kan være mange potentielle kunder alene på det ord.

Har du søgt på Google efter noget for nyligt? Du tænkte sikkert ikke over, at du klikkede dig ind på de øverste resultater – og måske endda fandt det du søgte?

Muligvis trykkede du på en Google Ads annonce? (Disse er placeret over de organiske resultater og er markeret med “Annonce”).

Du landede efter al statistik på en side, som lå øverst, og det er netop pointen.

Men hvad med siderne under? Var de ikke gode?

Det er de naturligvis, men af forskellige grunde, så rangerer Google nogle andre sider øverst. Pointen er her, at selvom de er gode, så når vi sjældent til dem, fordi vi når at stille os tilfreds inden.

Det er dermed de sider, der får besøgene og salgene!

MERE TRAFIK – MERE SALG

Det er den gyldne regel.

Jo højere en hjemmeside rangerer i søgemaskinerne (ikke kun Google, men også fx Bing og Yahoo), jo flere klik får den i gennemsnit, og jo flere klik en hjemmeside får, jo flere henvendelser, direkte salg eller leads vil man få.

Derfor er Google søgemaskineoptimering en investering, der kan tjene sig selv ind mange gange.

Arbejdet bygger ovenpå det forrige, og man skaber en stabil tilgang af kunder, som ikke bare sådan forsvinder fra den ene dag til den anden.

Søgemaskineoptimering er en investering fordi det kræver tid og kræfter her og nu at skabe sider, der rangerer højt på sigt.

Det ved vi hos Nordlys Marketing heldigvis, hvordan man gør effektivt og med stærke resultater, der taler for sig selv.

Skal vi hjælpe Jer med at analysere jeres hjemmesides potentiale?

Få et gratis og uforpligtende tilbud her

Læs mere om SEO optimering her

 

En flot udvikling i den organiske trafik gennem knap 6 måneders søgemaskineoptimering.

Ny content, forbedring af eksisterende indhold, stærke links til siden samt hastighedsoptimering gav stort afkast.

TÆT SAMARBEJDE MED JER

Søgemaskineoptimering er i høj grad en disciplin, som involverer virksomheden bag hjemmesiden, og heraf er det tætte samarbejde mellem os og jer vigtigt.

I sidste ende er I eksperten på området, hvor vi er eksperter på vores område – de to skal forenes for at skabe en stærk side, som dels fungerer teknisk, men også formidler budskabet korrekt til målgruppen.

Det stiller krav til alle, og vi bistår med råd og vejledning samt velafprøvede procedurer for at skabe de bedste resultater.

Vi er altid indenfor rækkevidde og vægter alle kundeforhold lige.

Priser og samarbejde ved søgemaskineoptimering

Der rapporteres om indsats, resultater og strategi fremadrettet. Samarbejdet kan ophøre ved månedens udgang.
Få et uforpligtende tilbud og en gratis vurdering af hvordan vi kan søgeoptimere jeres side.

LILLE SEO

3 timer pr. md.
1.995,- excl. moms

On-page

  • Side-titler
  • Meta-tekster
  • Intern linkbuilding
  • Hastighedsoptimering
  • Side-struktur/arkitektur
  • Billed- og medieoptimering
  • Indholdsoptimering
  • 1 ny side pr. md.

Off-page

  • 1 nyt link pr. md.
  • Link detox
  • Google My Business

MELLEM SEO

5 timer pr. md.
2.995,- excl. moms

On-page

  • Side-titler
  • Meta-tekster
  • Intern linkbuilding
  • Hastighedsoptimering
  • Side-struktur/arkitektur
  • Billed- og medieoptimering
  • Indholdsoptimering
  • 2 nye sider pr. md.

Off-page

  • 2 nye links pr. md.
  • Link detox
  • Google My Business

STOR SEO

10 timer pr. md.
5.495,- excl. moms

On-page

  • Side-titler
  • Meta-tekster
  • Intern linkbuilding
  • Hastighedsoptimering
  • Side-struktur/arkitektur
  • Billed- og medieoptimering
  • Indholdsoptimering
  • 2 ny side pr. md.

Off-page

  • 3 nye links pr. md.
  • Link detox
  • Google My Business
  • Reputation management

Få et uforpligtende skræddersyet tilbud (inkl. gratis foranalyse)

Få et godt tilbud på SEO til jeres hjemmeside. Vi hjælper med at vurdere jeres potentiale og bedste vej frem.

13 + 8 =

SØGEMASKINEOPTIMERING GENNEM 4 TRIN

1. Foranalyse

Fundamentet i søgemaskineoptimering er en grundig foranalyse. Denne består dels af input fra virksomheden samt en indsigt i markedet fra bureauets side, hvilket munder ud i en søgeordsanalyse. Begge input giver i kombination et overblik og en indsigt i det, der ønskes leveret/solgt og den efterspørgsel i markedet, der pt. og historisk er.

Foranalysen giver derfor et udgangspunkt for at identificere alle de ord, som er relevante for netop forretningen samt den månedlige trafik på de enkelte ord. Heraf kan beregnes estimeret antal besøg og konverteringer.

Dette udgangspunkt er afgørende indsigt for at kunne lægge den bedst mulige strategi for arbejdet på og udenfor hjemmesiden.

2. Hjemmesideanalyse

Her finder vi ud af, hvad udgangspunktet er, både i forhold til, hvilke ord vi allerede nu er synlige på, og hvor langt de øvrige er fra et ønsket resultat.
Vi afdækker de tekniske detaljer omkring siden og lægger en klar strategi for, hvordan vi hurtigst skaber resultater med vores søgemaskineoptimering mens vi arbejder de store og vigtige søgeord op. Heraf har vi hele tiden søgeord på vej mod toppen og ligeledes øget synlighed fra start.

3. On + Off-page arbejde

A. ON-PAGE
Vi arbejder med indholdet på jeres side, så det opfylder alle de vigtigste krav til struktur, kode og opsætning. On-page søgemaskineoptimering består bl.a. af disse delelementer:

Titler. Vi skriver fængende og optimerede SEO-titler, som henter besøgende fra søgeresultaterne ved klart at kommunikere fordele og produktets værdier.

Metabeskrivelser. Vi skriver metabeskrivelser til dine sider og produkter, så de får det optimale afsæt i Google på egen hånd.

Billeder. Billeder er et vigtigt element, som skal anvendes helt korrekt. Dels kan de selv hente trafik ind til siden gennem søgemaskinernes billedresultater, og dels kan de løfte de sider de er placeret på ved at være indbydende og tillidsvækkende. Dette skaber interesse og engagement.

Vi arbejder med billederne professionelt, både i forhold til indhold, udtryk, fysiske størrelser og formater samt optimal navngivning og alt-beskrivelser.

Indhold. Vi leverer SEO tekster til dine landingssider og rådgiver også herom, såfremt du/I selv ønsker at stå for dette. Ofte er netop indholdet tæt forbundet med virksomhedens DNA, så ønsker man selv at kommunikere en tone, står vi gerne for den efterfølgende tweak i SEO’ens retning.

Ønsker i levering af komplette content/indholdsstykker, står vi også gerne for dette samt den efterfølgende opsætning på hjemmesiden.

Interne links. At linke korrekt, og til hjælp for brugeren, mellem siderne på din hjemmeside, er meget vigtigt. Dels gør det brugen af din side logisk og nemt at finde relaterede oplysninger, og dels hjælper du søgemaskinerne med at forstå, hvad din side handler om og, hvilke, der er relaterede.

Pagespeed. En hjemmesides hastighed, og altså hvor hurtig den indlæses for en besøgende, er blevet en stor faktor for Google. Dette er direkte sammenhængende med, hvor god man synes en side er, og altså et afgørende punkt for søgemaskinerne.

Pagespeed afgøres af mange ting og er fx influeret af billeders størrelse, kodekvalitet, forbindelse til webhotel og øvrige tilføjelser til siden. Det hele skal indlæses, og her vil man hurtigt gå tilbage til søgeresultaterne, hvis man ikke med det samme ser siden indlæst.

Tekniske elementer. Foruden de ovenstående, så er der ofte tekniske elementer, som er overset og som kan være decideret skadende for siden. Anvender du fx. overskrifter på siden forkert? Har du mange brudte links? Opfører siden sig hensigtsmæssigt på mobile enheder? Listen er lang med elementer, som helt eller delvist kan forårsage reduceret synlighed i søgemaskinerne.

B. OFF-PAGE
Arbejde udenom siden er det andet ben i søgemaskineoptimering, og det her her vi skaber aktiviteter, som dels driver trafik direkte ind til siden samt bygger sidens troværdighed op.

Den mest almindelige disciplin er “linkbuilding”, som består i at bygge links ind til siden fra troværdige kilder. Dette er med til at øge sidens autoritet, hvilket vægtes højt af søgemaskinerne. Ligeledes kan det øge kendskabet til brandet ved at være til stede på de rigtige fora og iblandt influencers.

4. Vedligehold, analyse og monitorering

Opfølgning, analyse og monitorering er en afgørende aktivitet for samarbejdet, hvor vi herigennem kan måle effekterne af vores arbejde med søgemaskineoptimering, samt analysere på hvor salgene kom fra og tilrette de kommende aktiviteter og strategier på baggrund af resultaterne.

A. Udvikling

Udviklingen måler vi gennem en række værktøjer, som er skabt med søgemaskineoptimering for øje. Her kan vi koble en lang række af fx. Google’s egne værktøjer, hvor det hele samles i ét billede. Dette sætter os i stand til at levere meget præcis rapportering, som vi i fællesskab bliver enige om det kommende arbejde af.

B. Nyt indhold

Der skal løbende laves nyt indhold, som kan aktivere flere og nye søgeord i Google, Bing og Yahoo. Det arbejde vil ligeledes blive koordineret i samarbejde med jer, og ikke mindst for at søgemaskineoptimere vha. korrekt, spændende og konverterende indhold. Her vil vi hjælpe med grafiske illustrationer, opsætning samt produktion af teksterne til hjemmesiden.

C. Linkbuilding

Det fortsatte arbejde vil i høj grad også bero på at bygge nye links ind til siden. Disse links er som sagt også en afgørende del af søgemaskineoptimeringen og her vil vi løbende skabe indhold, som linker ind til jeres side fra stærke og troværdige kilder. Disse links vi højne alle sidens placeringer da autoriteten fordeler sig på hele domænet.

Vil du høre mere om et samarbejde?

Kontakt os for en uforpligtende analyse og snak om jeres behov.