Remarketing

Du er her: Hjem » Ordbog » Remarketing

Hvad er remarketing?

Helt grundlæggende går remarketing (også kaldet retargeting) ud på at man i sin markedsføring målretter personer, der allerede har besøgt éns hjemmeside eller webshop.

Undersøgelser har vist at langt de fleste besøgende på en webshop forlader sitet uden at købe noget, og næsten halvdelen besøger 2-4 forskellige webshops, før de beslutter sig for at købe.

Med dette in mente, er remarketing et særdeles effektivt redskab til at være top of mind hos de besøgende, der har forladt éns webshop uden at købe, ved at vise dem annoncer på fx facebook eller på websites, de besøger efterfølgende vha. Google Display Network.

På denne måde mindes den frafaldne kunde om sit besøg i webshoppen og hvilke produkter, han havde set på, og dermed er det langt mere sandsynligt at han vil vende tilbage til webshoppen og færdiggøre sit køb.

Dette gør remarketing til én af de mest effektive metoder indenfor online marketing, man kan gøre brug af.

Hvordan virker remarketing rent teknisk?

Remarketing kræver et teknisk set-up, som går ud på at man skal installere noget sporingskode på det website, der er i fokus.

Denne sporingskode, gør det muligt at følge den besøgendes færden på internettet efter at personen har forladt det pågældende website.

På denne måde er det muligt at vise skræddersyede annoncer til den pågældende person – fx i form af en dynamisk annonce på Facebook, der i en annoncekarusel viser de produkter, som personen tidligere har kigget på i webshoppen, eller som personen har lagt i webshoppens indkøbskurv, men så har forladt shoppen uden at afslutte sit køb.

Eksempler på remarketing strategier:

  • Målret tidligere besøgende på websitet
  • Målret besøgende, der har besøgt bestemte sider på websitet
  • Målret besøgende, der har set bestemte produkter
  • Målret besøgende, der har udført en bestemt handling på websitet. Fx set en video
  • Målret besøgende, der efter at have placeret varer i sitets indkøbskurv, ikke har gennemført handlen
  • Målret personer, der har tilmeldt sig virksomhedens nyhedsbrev, webinar m.m.

GRATIS POTENTIALEANALYSE 

Bestil analyse af jeres hjemmesides synlighed

Analysen udarbejdes manuelt med skræddersyede anbefalinger og fremsendes på mail

Valgfrit: Ønsker særligt fokus på